آراج آفاق

مسجدسلیمان دیار بختیاری(mis) ، جملات کوتاه و آموزنده ،گنجینه های معنوی

آراج آفاق

مسجدسلیمان دیار بختیاری(mis) ، جملات کوتاه و آموزنده ،گنجینه های معنوی

.:: کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 ::.

.:: کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 ::. 

 

همان‌طور که اطلاع دارید پس از مدت‌ها انتظار، پیش‌نمایش نسل بعدی سیستم‌ عامل ویندوز، با نام "ویندوز 7" در تاریخ 7 ژانویه 2009 عرضه شد. به گفته اکثر کارشناسان ویندوز 7 بسیار بهتر از ویستا بوده و طراحان موفق به برطرف کردن مشکلاتی شده‌اند که کاربران سیستم مذکور را به ستوه آورده و ناراضی کرده بود. بنابر پیش‌بینی ها و گفته‌های مسئولان مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 7 در تابستان 2009 عرضه خواهد شد. در ویندوز 7 امکانات و قابلیت‌های متعدد جدیدی نیز افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها کلیدهای میانبر جدیدی است که در کل محیط ویندوز کاربرد دارد. هم‌ اکنون به معرفی این کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 می‌پردازیم. لازم به ذکر است کلیدهای میانبر سابق که در ویندوزهای قبلی کارایی داشت نیز همچنان برقرارند.

لیست این کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 به شرح زیر است :
کلید Windows + ^ : بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows +
> : حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!
کلید Windows +
< : حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows +
: کمینه ساختن (Minimize) پنجره (ترفندستان) و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
کلید Ctrl + Windows +
> : پرش به مانیتور سمت چپ.
کلید Ctrl + Windows +
< : پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows : کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows : متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows : مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows : مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows : تنظیمات (ترفندستان) نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.
کلید X + Windows : صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.
کلید Windows + # : باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + + : بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + - : کوچک‌نمایی پنجره.
Alt + P : نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:
Shift + کلیک بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده : نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده : گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.
 

 


 

 

.:: دو ترفند کوچک به وسیله کلیدهای Ctrl و Shift در ویندوز ::. 

 

در اینجا دو ترفند ساده و کوچک و در عین حال کاربردی در محیط ویندوز را برای شما بازگو می کنیم. دو ترفندی که به وسیله دو کلید Shift و Ctrl صفحه کلید امکان پذیر است؛ Highlight و انتخاب متون توسط کیبورد و دیگری بستن چندین برنامه به شکل همزمان این دو ترفند هستند.

1- انتخاب متون به وسیله کیبورد
در محلی که متنی در آن قرار گرفته، یکبار توسط موس یک تک کلیک کنید (یا از طریق دکمه Tab به محلی که متون تایپ شده بروید)، سپس دکمه Shift را بگیرید و دکمه های چپ یا راست موجود روی کیبورد را متناوب وارد نمایید تا آن قسمت از متن به حالت انتخاب درآورده شود. جالب اینکه اگر اینکار را به وسیله گرفتن دکمه Ctrl+Shift به شکل همزمان صورت دهید سرعت کار 2 برابر میشود!

2- بستن چندین برنامه به شکل همزمان
برای اینکار کافی است کلید Ctrl را گرفته و بر روی برنامه های در حال اجرا در نوار وظیفه یا Taskbar کلیک کنید. خواهید دید که برنامه هایی که در این حالت بر روی آنها کلیک می کنید به حالت انتخاب در می آیند. حال کافی است بر روی یکی از برنامه ها راست کلیک کرده و Close Group را انتخاب کنید تا برنامه های برگزیده بسته شوند.
 


 

.:: حذف آیکون امنیتی ویندوز از system try ::. 

 

احتمالا مشاهده کردید که از وقتی که ویندوز رو نصب می‌کنید همیشه یک آیکونی مربوط به مرکز امنیتی ویندوز (security center) که معمولا به صورت یک علامت ضربدر هم هست در system try شما وجود داره که همیشه یک قسمت اضافی هم بوده. تا به حال با خودتون گفتید که چگونه این آیکون رو حذف کنم؟ 


 

 

حذف کردن این آیکون کار یک دقیقه هم نمیشه فقط کافیه روی این آیکون دو بار کلیک کنید تا صفحه مربوط به اون باز بشه و اون موقع از ستون سمت چپ گزینه Change the way Security Center alerts me را انتخاب کنید. حالا یک پنجره‌ی جدید برای شما باز میشه که شامل سه گزینه است (تصویر نمونه) که برای حل کردن این مشکل کافی تیک های این سه گزینه رو بردارید و روی دکمه ok کلیک کنید. 

 


 

 


 

 

.:: بازی مخفی شده در نرم افزار uTorrent ::. 

 

اگر شما نیز اهل دانلود فایل در اینترنت باشید حتمأ با واژه‌هایی نظیر تورنت و بیت‌تورنت آشنا هستید. بیت‌تورنت یک پروتکل به اشتراک گذاری فایل سریع است که روز‌به‌روز در حال توسعه و گسترش است. تورنت نیز فایل‌های مخصوص این سیستم هستند که توسط کلاینت بیت‌تورنت فراخوانی می‌شود. معروف‌ترین و محبوب‌ترین کلاینت بیت‌تورنت نرم افزار uTorrent است که مخصوص کلیه نسخه‌های ویندوز طراحی شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی بازی مخفی شده در نرم افزار uTorrent بپردازیم. این بازی همان بازی معروف و قدیمی Tetris یا آجرچینی است که به طور جالبی در درون این نرم افزار گنجانده شده است.

برای یافتن این بازی مخفی:
نرم افزار uTorrent (هر نسخه ای) را اجرا کنید.
از منوی Help بر روی About uTorrent کلیک کنید.
پس از باز شدن پنجره کوچک About uTorrent، از طریق کیبورد، کلیدهای ترکیبی Ctrl+T را به شکل همزمان بزنید.
خواهید دید که در همان محیط، بازی Tetris یا آجرچینی پدیدار می‌شود.
در این بازی شما با تکمیل هر خط امتیاز کسب می‌کنید. جهت تغییر حالت دادن قطعات نیز می‌توانید از کلیدهای جهت دار کیبورد استفاده کنید.

برای دانلود آخرین نسخه نرم افزار رایگان و کم حجم uTorrent به سایت سازنده به نشانی http://www.utorrent.com مراجعه نمایید.
 


 

.:: رفع مشکل هنگ کردن IE7 به هنگام ذخیره کردن یک صفحه ::. 

 

اگر از نسخه 7 مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید حتمأ با یکی از مشکلات شایع آن برخورد کرده‌اید. به طوریکه پس از باز نمودن تعدادی تب، هنگامی که قصد Save کردن یک صفحه را دارید مرورگر هنگ کرده و کاملأ قفل می‌کند و امکان انجام هیچ عملی میسر نیست. تا زمانی که ناچارأ برنامه را End Task نکرده‌اید نیز این مشکل حل نمی‌شود. در این حالت کلیه صفحاتی که تاکنون باز نموده اید را نیز از دست خواهید داد. حال قصد داریم ترفندی ساده را برای شما بازگو نماییم تا این مشکل در IE7 رفع گردد.

بدین منظور:
پس از اینکه اقدام به Save نمودن صفحه‌ای کردید و با باز شدن پنجره Save، مرورگر هنگ کرد، از طریق منوی Start یا استفاده از شورتکات موجود در دسکتاپ یک پنجره جدید IE7 را باز کنید.
سپس از منوی File بر روی گزینه Work Offline کلیک کنید.
اکنون کافی است به پنجره قبلی که قفل شده است بازگردید.
خواهید دید که مشکل برطرف شده و پیغام Save نیز حذف شده است.
 


 

.:: جلوگیری از پخش موزیک در داخل وبلاگ ها ::. 

 

یکی از قابلیت هایی که مدیران بسیاری از وبلاگ ها برای جذاب کردن وبلاگ خود استفاده میکنند افزودن یک آهنگ به محیط وبلاگشان است. اما این موضوع ممکن است به مذاق کلیه بازدیدکنندگان خوش نیاید. به ویژه کاربرانی که از سرعت کم اتصال استفاده می کنند. پخش اتوماتیک آهنگ در وبلاگ مورد بازدید، مقدار زیادی از پهنای باند آنها را اشغال میکند و در نتیجه باعث کند شدن سرعت اینترنت میشود. در صورتی که شما نیز از این دسته از کاربران هستید میتوانید با استفاده از این ترفند جلوی پخش موزیک را در وبلاگهایی که توسط مرورگر اینترنت اکسپلورر بازدید میکنید، بگیرید.

بدین منظور:
Internet Exporer را باز کنید.
از منوی Tools به Internet Options بروید.
حال به تب Advanced رفته و تیک گزینه Play sounds in web pages را بردارید.
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
 


 

.:: جلوگیری از ساخت فایلهای Thumbs.db در ویندوز XP ::. 

 

حتمأ شما نیز در محیط ویندوز با فایلهایی با نام Thumbs.db که در بسیاری از فولدرها وجود دارد روبرو شده اید. وظیفه این فایلها ذخیره اطلاعات مربوط به حالت نمایشی Thumbnail است و به نوعی یک حافظه موقت یا Cashe جهت ثبت اطلاعات تصاویر Thumbnail تلقی میشود. خاصیت این فایل ها نیز اینگونه است که اگر آنها را به شکل دستی پاک کنید به طور اتوماتیک مجدد در همان محل ساخته میشوند. اما ممکن است شما اصلأ از حالت نمایش Thumbnail برای مشاهده تصاویرتان در محیط ویندوز استفاده نکنید یا علاقه ای به وجود این فایلها و پر شدن بی مورد فضای هارد نداشته باشید. در این ترفند قصد داریم به نحوه جلوگیری از ساخت و نهایتأ حذف فایلهای Thumbs.db در ویندوز XP بپردازیم.

بدین منظور:
My Computer را باز کنید.
از منوی Tools وارد Folder Options شوید.
سپس به تب View رفته و تیک گزینه Do not cache thumbnails را بردارید و OK کنید.
اکنون میتوانید به شکل دستی این فایل ها را Delete کنید، با این اطمینان که دیگر فایل جدید با عنوان Thumbs.db تولید نمیشود.

همچنین شما میتوانید از طریق رجیستری ویندوز نیز اقدام کنید ؛ برای اینکار:
ازمنوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Explorer\Advanced

از قسمت دیگر پنجره، بر روی DisableThumbnailCache دوباره کلیک کرده و در قسمت Value مقدار آن را به 1 تغییر دهید و OK کنید.
اگر DisableThumbnailCache در این محل وجود ندارد، در فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD را انتخاب کنید. نام آن را DisableThumbnailCache قرار داده و مرحله بالا را اجرا کنید.

در پایان کافی است سیستم را یکبار از نو راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.
 


 

.:: ربودن تصاویر (آواتار) نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر ::. 

 

اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتمأ با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید. راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.

ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید!
چرا که به طور اتوماتیک هر تصویری که تاکنون در یاهو مسنجر دوستانتان قرار داده اند و شما آن را مشاهده کرده اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره میشود. تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.

بدین منظور :
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ای است که ویندوز در آن نصب است).
هم اکنون شما فایل هایی با عناوین مختلف مشاهده میکنید.
حال ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز شما فعال است. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را به همین ترتیب تبدیل به عکس کنید.

تنها به این نکته دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده میکنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش توسط نمایشگر پیش فرض ویندوز اینگونه به نظر میرسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.

همچنین شما به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در انتهای عنوان فایل خود استفاده کنید.
 


 

.:: ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر ::. 

 

مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی هم ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد.

پیشنهاد میکنیم این ترفند را حداقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هر کاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم. حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید،
متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و آدرس ایمیلی را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید. اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.


 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد