متشکرم که پارهای از زندگی من شده ای
آدمها برای یک مقصود ، یک دوره خاص یا برای همیشه پا به زندگی شما می گذارند
وقتی بدانید که کدام یک هستند، خواهید دانست که برای آن فرد چه باید بکنید
وقتی شخصی به خاطر مقصودی به زندگی شما می آید، معمولاً برای آن است که نیازی را که بیان داشته اید برآورده سازد
آنها آمده اند که به شما برای حل مشکلی کمک کنند ،راهنما و حامی شما باشند و یا به لحاظ جسمی ، احساسی و معنوی یاریتان رسانند.
آنها فرستادگان خدا به نظر می رسند و واقعاً هم هستند
بنابراین آنها به دلیل نیازی که داشته اید نزد شما هستند
سپس بدون اینکه گناهی از شما سرزده باشد و در زمانی که فکرش را نمی کنید این شخص به شما چیزی خواهد گفت یا کاری خواهد کرد که رابطه به پایان برسد، گاهی آنها می میرند، گاهی می روند
گاهی به گونهای غیرمعقول عمل می کنند و مجبورتان می کنند جبهه گیری کنید
آنچه باید دریابیم این است که نیاز ما برآورده شده و به آرزویمان رسیده ایم. کار ایشان پایان یافته است
دعایی که به سوی آسمان روانه کرده بودید پاسخ داده شده و اینک موقع حرکت است
بعضی افراد برای یک دوره خاص به زندگی شما می آیند چراکه نوبت شماست که مشارکت کنید، رشد کنید و یاد بگیرید.
آنها آرامش به شما هدیه می کنند و شما را می خندانند.
ممکن است چیزهایی یادتان دهند که پیش از آن هرگز انجام نداده اید.
معمولاً شادی باورنکردنی به شما می بخشند، باورش کنید این واقعی است ، اما فقط برای یک فصل و دوره خاص
روابط همیشگی به شما درسهایی برای تمام زندگی می دهند
چیزهایی که بر اساس آن باید بنیان احساسی محکمی بسازید
کار شما پذیرش درس است
به او عشق بورزید و آنچه را یاد گرفته اید در سایر روابطتان و مراحل زندگی تان به کار گیرید
به این دلیل است که می گویند عشق کور است اما دوستی دارای بینش است
متشکرم که پارهای از زندگی من شده ای
چه برای انجام یک مقصود یا یک دوره یا برای همیشه
۱۵ریش سفید دنیای وب ! |
۱- EBAY.COM تعداد اعضا: ۱۶۸ میلیون نفر نوع سرویسدهی: مرکز خرید و مزایدهی آنلاین یکی از بزرگترین وبسایتهای اینترنتی که به کاربران امکان خرید و فروش هرکالایی را میدهد؛ شهروندان انگلیسی بیشتر از هر وبسایت دیگری به آن مراجعه میکنند، به طوری که بیش از ۱۰ میلیون عضو انگلیسی دارد و دو سرویس پرداخت آنلاین PAYPAL و SKYPE متعلق به آن است.
۲ - WIKIPEDIA.COM تعداد مراجعهکننده: ۹۱۲ هزار نفر در روز نوع سرویسدهی: دایرهالمعارف آنلاین اگرچه اولین دایرهالمعارف اینترنتی در جهان نیست، اما نخستین لغتنامهی رایگان آنلاین است که همه امکان دسترسی و ویرایش آن را دارند، به طوری که کابران میتوانند اقدام به تصحیح یا اضافه کردن مطالب کنند که در مدت چند ثانیه، نرمافزار دایرهالمعارف را بهروز میکند.
۳- NAPSTER.COM تعداد اعضا: ۵۰۰ هزار مشترک پولی نوع سرویسدهی: سایت اشتراک فایل هدف اصلی دانشجوی دانشگاه بوستون آمریکا از طراحی این وبسایت، به اشتراک گذاشتن فایلهای موسیقی بود. اوج محبوبیت “نپاستر” در سال ۲۰۰۰ بود که بیش از ۷۰ میلیون نفر در آن عضویت رایگان داشتند؛ اما ورشکستگی آن موجب شد تا پس از آن کاربران اقدام به پرداخت مبالغی برای دانلود قطعات موسیقی کنند.
۴ - YOUTUBE.COM میزان مراجعه: ۱۰۰ میلیون کلیپ در روز نوع سرویسدهی: سایت اشتراک ویدئویی کارمندان سابق شرکت EBAY فکر آن را نمیکردند که با راهاندازی این وبسایت در فوریهی ۲۰۰۵ آن را به یکی از محبوبترین سایتهای اینترنتی تبدیل کنند، به طوری که اکنون روزانه ۱۰۰ میلیون کلیپ آن مورد تماشای کاربران قرار میگیرد؛ نمایش ویدیوهای موسیقی قدیمی و رخدادهای ورزشی قرن هفدهم از امکانات ویژهی آن است و علاوه بر آن،”یوتیوب” محلی شناخته شده برای بروز استعداد کارگردانهای آماتور است.
۵ - BLOGGER.COM تعداد اعضا: ۵/۱۸ میلیون نفر نوع سرویسدهی: سیستم راهاندازی وبلاگ در حال حاضر تعداد دقیق بلاگهای موجود در جهان مشخص نیست، اما میلیونها بلاگ اکنون کاربران را وارد خانههای شخصی آنلاین کرده است و در هر دقیقه یک بلاگ راهاندازی میشود و این انقلاب اینترنتی را باید مدیون BLOGGER دانست که ایدهی اولیهی بلاگ را در ذهن کاربران ایجاد کرد.
۶ - FRIENDSREUNITED.COM تعداد اعضا: ۱۵ میلیون نفر نوع سرویسدهی: وب سایتی برای گردهم آوردن همکلاسیهای قدیم گرچه در ابتدای راهاندازی تعداد مراجعان به این سایت به زحمت دو رقمی میشد، اما محبوبیت آن چنان سریع افزایش یافت که در سال ۲۰۰۱ به علت میزان بالای مراجعه تنها سرور آن از کار افتاد؛ هم اکنون هزاران کاربر بطور همزمان از آن استفاده میکنند و این نتیجهی تلاش زوجی است که برای راهاندازی آن ۱۸ ساعت در روز سختی کشیدند.
۷ - DRUDGEREPORT.COM میزان مراجعه: ۸ تا ۱۰ میلیون صفحه در روز نوع سرویسدهی: سایت خبری درابتدا تنها به عنوان بولتن خبری ایمیل کار خود را آغاز کرد، اما اکنون به یکی از پرنفوذترین رسانههای خبری در سیاستگذاری آمریکا تبدیل شده و در طول ۱۲ ماه گذشته بیش از ۵/۳ میلیارد مراجعه داشته است و اولین منبع آنلاین اخبار فوری به شمار میآید.
۸ - BMYSPACE.COM تعداد کاربران: ۱۰۰ میلیون نفر نوع سرویسدهی: سایت شبکهی اجتماعی از محبوبیت “مای اسپیس” همین کافی که میزان مراجعه به آن در انگلیس از شبکهی خبری BBC نیز بیشتر است. این وب سایت ۱۰۰ میلیون عضوی تمامی ویژگیهای جوامع اینترنتی را دارد و به کاربران امکان برنامهریزی برای رخدادها را میدهد. “مایاسپیس” اکنون چهارمین وبسایت پربیننده در جهان است که امکان آپلود و گوش کردن به موسیقی را میدهد و اکنون ۲/۲ میلیون گروه موسیقی و خواننده جذب آن شدهاند.
۹-AMAZON.COM تعداد کاربران: بیش از ۳۵ میلیون نفر از ۲۵۰ کشور جهان نوع سرویسدهی: فروشگاه اینترنتی، عمدتا کتاب، CD , DVD بزرگترین فروشگاه کتاب جهان است که ابتدا “کادابرا” نام داشت، اما نام آمازون به عنوان چیزی غیر قابل توقف و بزرگ برای آن انتخاب شد که اکنون درآمد هفت میلیارد دلاری آن در سال به خوبی اثبات کنندهی نام آن است؛ موفقیت آمازون تا جایی پیش رفت که موسس آن در سال ۱۹۹۹ از سوی مجلهی آمریکایی “تایم” مرد سال جهان لقب گرفت.
۱۰ - SLASHDOT.ORG تعداد کاربران: ۵/۵ میلیون نفر در ماه نوع سرویسدهی: وبسایت اخبار فنآوری یکی از پرمراجعهترین وبسایتهای جهان که امکان گفتوگو و بحث برای متخصصان و دانشمندان را فراهم ساخته و منبع مرجع اخبار فنآوری محسوب میشود؛ بیشتر قسمتهای سایت توسط کاربران نوشته و تنظیم میشود و برخی مواقع اظهارنظرهای کاربران در خصوص یک موضوع مورد بحث از ۱۰ هزار مورد نیز میگذرد.
۱۱ - SALON.COM تعداد کاربران: ۵/۲ میلیون تا ۵/۳ میلیون بازدیدکننده در ماه نوع سرویسدهی: مجلهی اینترنتی اولین وبسایت جهان که بهدست چند روزنامهنگار و با هدف ترویج روزنامهنگاری آنلاین راهاندازی شد؛ مقالات و یادداشتهای این سایت در خصوص مرگ پرنسس دایانا و رسوایی اخلاقی بیل کلینتون همچنان در یادها زنده است و استفاده از آن به صورت حق اشتراک است.
۱۲ - CRAIGSLIST.ORG تعداد کاربران: چهار میلیارد صفحه در ماه نوع سرویسدهی: یک وبسایت ویژه برای جوامع شهری آنلاین یکی از سادهترین وبسایتهای اینترنت است و البته یکی پرقدرتترین آنها؛ سادگی آن از این جهت است که تنها یک تابلوی اعلانات رایگان است، اما محبوببیت آن است که قدرتاش را چشمگیر ساخته است؛ اجارهی آپارتمان، فروش خودرو، پیدا کردن کار، گذراندن اوقات فراغت وغیره؛ در این سایت به همگی سوالات پاسخ داده میشود و به طور کلی این سایت زندگی شهری را در آمریکا متحول کرده است.
۱۳ - GOOGLE.COM میزان مراجعه: یک میلیارد جستوجو در روز نوع سرویسدهی: جستوجوی اینترنتی، منبع خبری و … هم اکنون نام گوگل به لطف شهرت بینظیر آن به عنوان فعل در لغتنامهی آکسفورد قرار داده شده است؛ گوگل بزرگترین موتور جستوجوی اینترنتی در جهان است که سریعترین رشد را در میان سایر شرکتهای جهان داشته و ارزش سهام آن اکنون فراتر از ۱۳ میلیارد دلار است؛ سرویسهای متعدد پست الکترونیک (GMAIL)، سرویس نقشه (GOOGLE MAP)، مقایسهی قیمت (FROOGLE)، تلفن رایگان (GOOGLE TALK) وغیره آن را به دومین وبسایت پرمراجعهی جهان تبدیل کرده است.
۱۴- YAHOO.COM تعداد کاربران: ۴۰۰ میلیون نفر نوع سرویسدهی: پورتال اینترنت و سازمان رسانهای یاهو با ۴/۳ میلیارد صفحه مراجعه در روز، بالاترین تعداد بازدیدکنندهی اینترنت را در جهان دارد؛ سرویسهای پیام فوری، اخبار و ایمیل آن در جهان بالاترین سطح محبوبیت را دارند و گوگل تنها رقیب جدی یاهو محسوب میشود.
۱۵ - EASYJET.COM تعداد کاربران: ۳۰ میلیون مسافر در سال گذشته نوع سرویسدهی: هزینهی خطوط هوایی اولین مکان آنلاین برای رزرو بلیط هواپیما که در ابتدا تصور نمیشد بتواند تعداد کافی مسافر برای پروازهواپیماها تهیه کند؛ در این سایت علاوه بر رزرو بلیط، میتوان هتل محل اقامت، اجارهی خودرو در شهر مقصد و دیگر خدمات مربوطه را به صورت آنلاین انجام داد. منبع: پرشیان فاز |
خواستم بگویم آب، بیت اول محرم است؛
ولی...
ناگهان الف، قامتش شکست و گفت:
باز این چه شورش است که در خلق عالم است؟
پاسخش نوشت، مرد خندههای بزمِ عاشقان بُرَیر و گفت:
شور نیست؛
شهدی از شهادت است؛
از جناح دشمنان جنایت است؛
از برای دوستان شفاعت است؛
البته برای بنده هم، حور العین جنت است!!!
و بعد از این مزاح مشتیانهی بشر،
الفبای زندگی،
در حضور اسم و فعل و حرف و قید، خنده زد، پس از تمام سالها خستگی...
مثل پهلوانِ کوچهی بلا،
کربلا!
و کلاس درسمان، واژهای شنید، آشنا.
هان چه شد؟
دل شما شکست...!؟
من هنوز، روضهای نخواندهام که هایهای گریه میکنید و میروید!!
کجا؟
گفت: رخصتی بده بروم.
فرصتی به وسعت تمامی اسارتم.
آقا ! اجازه هست حُر شوم؟
اجازه هست؟
و کاش این اجازه را حُر نه، حَرمله میگرفت...
ناگهان کلاس اخم شد.
آهان.
خیر و شر را به نوبت جلو نرفتهام؟
ببخشید، هنوز کلاس اولم.
ولی، باور کنید حرف حرمله سین سه شعبه است.
درست مثل سین سینهی پدر، سر عمو، سیبک گلوی پسر.
و این بار کلاسِ درس، سیاه شد از این همه عزا.
و هم کلاسیام جویبار اشکِ کربلا.
گفتم:
نه، ببین!
گریه را شروع نکن، هنوز به کاف و گاف ماجرا مانده است.
ما هنوز حرف صبر را نخواندهایم.
عین عباس هم به جای خود.
قاف قصه را چگونه ول کنیم؟
پس، با اجازهی معلمم! دوباره دوره میکنم:
الف، آب.
ب ، بریر.
ت، تفنگ.
نه به سال شصت و یک ، بل به وقت جنگ!
همین صبح روز قبل...
کجا؟
غزه، جبل العامل، نینوا.
هویزه، شلمچه، دشت لالهها.
خوب بس است، حاشیه نمیروم!!!
و ادامه میدهم...
جیم، جَون رو سفید.
ح، حبیب.
خ، خیام سوخته.
دال، دست تشنهی فرات.
ذال، ظلم ظالمان!!!
معلم گفت:
نه، نخوان...!
اشتباه داشتی.
یک غلط گرفته شد.
19...
دقتت کم است، حواست کجاست؟
بخوان.
ر، روز اشک و گریه و جنون.
ز، زهیر، غرق خاک و خون.
سین، سلام تا قیامت قیام.
شین، شمر بر سر عمارت خیام.
صاد ، صبر بانوی حرم، زینب، آن دلاور خاندان کَرَم.
ضاد، ظلم در غروب روزِ غم.
و باز تذکر معلمم:
صبر کن، نخوان، نخوان.
تو باز هم غلط خواندهای!
ببینم؛
مگر به غیر ظاء ظلم را ندیدهای، که هرچه ذال و ضاد و ظاء هست را یکی میکنی؟
و گفتم:
آقا اجازه!
چرا دیدهام.
ولی؛
طا، طلسمِ.
ظا، ظلمِ.
عین، عصرِ کربلا؛
و غین، غارتِ خیام؛
و فا، فتنه زمان.
امانِ قاف این قبیله را بریده است...
اِ.
آقا اجازه هست!
چرا شما، گریه میکنید؟
و بغض معلم، امان نداد بگوید برای بچهها.
کاف کربِ والبلا، حکایتیست که لام تا کام آن برای هر کسی شنیدنیست...
ولی اندکی بعد؛
بلند و بیدریغ گفت:
تو بشین، درس را ادامه میدهیم.
بچهها، به یاد میآورید، داستان درس میم منتظر تا کجا ادامه داشت؟
مبحث من الغریب تا، الی الحبیب روزگار؟
یکی گفت:
تا سر نزاع نونِِ جان و نان و مال و دشمن و وطن!
دیگری ادامه داد:
واوِ وای؛ وای مردم به خواب رفته را، حسرت گذشته را و آه پای تخته را هم اشاره کردهاید.
سومی دست بالا گرفت و گفت:
و آخر کلاس که شد، فرد منتظر از خودش سوال کرد:
چرا وَ چرا ظلمی و مُحَرمی و غفلتی؟
و چرا خالی است، حرف حجتی؟
و در غربت است، هـ مثل هادی هدایتِ امتی؟
معلم تشکر نمود و گفت:
بعد از این، منتظر ادامه داد راه را با ندای:
یاءِ ، یا حسین، یا فارس الحجاز!
مکث کرد و ادامه داد:
...خوب بچهها؛
تمام شد درس شما.
به آخر، زمان الفبا، رسیدهایم.
اما...
گچ پژِ اصیل آب و خاکمان رنگ کربلا نگشته است!!!
راه حل چیست؟
و سکوت پر تلاطم کلاس، در پی جواب، اشاره کرد به من، که میخواستم بگویم:
آب، بیت اول محرم است.
و گفت: غذای روضه با تو است که شور را شروع نمودهای.
حال؛ شیرین، تمام کن!
و گفتم:
گ ،گِلِ محبت وجودتان.
چ ،چای و قند روضه تان.
پ، پلو وَ قیمهی ظهرتان.
ژ، ژرفنای نگاهتان.
و تمام کرد این ضیافت قشنگِ آب و شعر و روضه را !
نگارش : خانم فاطمه حجازی
الفبــــای زنــــدگی !
الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها
ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم
ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها
ث: ثبات برای ایستادن در برابر باز دارنده ها ج: جسارت برای ادامه زیستن
چ: چاره اندیشی برای گریز از گرداب اشتباه ح: حق شناسی برای تزکیه نفس
خ: خودداری برای تمرین استقامت
د: دور اندیشی برای تحول تاریخ
ذ: ذکر گوپی برای اخلاص عمل
ر: رضایت مندی برای احساس شعف
ز: زیرکی برای مغتنم شمردن دم ها
ژ: ژرف بینی برای شکافتن عمق دردها
س: سخاوت برای گشایش کارها
ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج
ص: صداقت برای بقای دوستی
ض: ضمانت برای پایبندی به عهد
ط: طاقت برای تحمل شکست
ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف
ع: عطوفت برای غنچه نشکفته باورها
غ: غیرت برای بقای انسانیت
ف: فداکاری برای قلب های دردمند
ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل ک: کرامت برای نگاهی از سر عشق گ: گذشت برای پالایش احساس ل: لیاقت برای تحقق امیدها
م: محبت برای نگاه معصوم یک کودک
ن: نکته بینی برای دیدن نادیده ها
و: واقع گرایی برای دستیابی به کنه هستی
ه: هدفمندی برای تبلور خواسته ها
|